Ordningsföreskrifter

Ordningsföreskrifter för Bäckens stugförening

• Dessa föreskrifter är sammansatta för att upprätthålla ordning och trivsel på stugområdet. Vid eventuell uthyrning ansvarar stugägaren för att gästerna meddelas om följande regler.
  • Stugägaren är ansvarig för ordningen omkring stugan samt på fritidsområdet och vid förrådsbyggnden.
  • Skräp och matrester kastas väl paketerat i i containern. Mer skrymmande skräp, som byggnadsmaterial och dylikt får var och en forsla bort (Byggavfall och ej brännbara sopor får ej kastas i containern. Överträdelse leder till straffavgift för föreningen.) Kärl för sopsortering finns vid Vilshärads Camping.
  • Tvätt, disk eller sköljning får ej förekomma vid vattenkranarna eller i dess närhet.
  • All åverkan inom angränsande naturreservat är enligt lag strängeligen förbjudet. Likaså är all förorening av förbiflytande bäck förbjuden.
  • Gemensamma sammankomster kan ordnas när överenskommelse har skett. Initiativtagare eller tillsatt kommitté ska svara för ordningen och det skall vara tyst senast kl 01.00 på fredagar och lördagar, övriga dagar kl 23.00. För enskilda fester där sång, musik och störande ljud förekommer gäller samma regler som ovan.
  • Medlemsavgiften för året fastställs vid årsmötet och skall vara betald senast den 31 augusti.
  • Elavgiften avläses vid årsmötet och betalas senast 31 augusti.
  • Beslutade arbetsdagar ska av varje stugägare utföras vid utsatt arbetsdag, eller vid senare tillfälle. Deltagande vid arbetsdag berättigar till reduktion av medlemsavgiften.
  • Hundar och katter får ej springa lösa på området, endast på den egna tomten.
  • Parkering sker normalt utanför området. Bil får under perioden 25 juni till 8 augusti endast köras in på området för i- och urlastning av tung eller skrymmande last. Övrig tid får bil ställas upp nattetid på området. Sådan uppställning får dock inte innebära olägenhet för andra stugägare.
  • Brandvarnare och brandsläckare ska finnas i varje stuga.
  • Störande byggnation får ej utföras under perioden 1 juli till 15 augusti (beslut av årsmötet 2003-07-06).

Klicka på fotona för att få få större storlek.

Höstens arbetsdag går av stapeln lördagen den 16 september   kl 11.00. Någon form av förtäring blir det till alla medverkande. Fint väder har beställts. Fin gemenskap får vi som vanligt.

Du vet väl att Bäckens stugförening har en facebook-sida? Begär vänskap om du tillhör föreningen. Du kan lägga upp dina foton som du är stolt över där också om du gör ett inlägg till Bäckens stugförening.

Ett tips: Gilla Vilshärads vägförening på Facebook så att du kan läsa information från föreningen. Gilla också Vilshärads badortsförening på Facebook för att få ännu mer information.

Postnumret till stugområdet är: 305 65 Villshärad.

Alla som är nyfikna på om något händer och vilka bilder som tagits kan kolla på Facebook. http://www.facebook.com/ Är du stugägare eller anhörig till stugägare kan du lägga till Bäckens stugförening som vän.

Du kan kommentera vår sida här:

Är det någon som är sugen på att göra egna hemsidor? Här finns chans att göra hemsidor gratis och få bra support dessutom:

Om det är många som gör egna hemsidor med denna referens: http://www.n.nu/?referrer=backensstugforening.n.nu så får vi rabatt på premium. Dessutom får den person som gör egen hemsida och använder vår referens också premium. Det är alltså ett win-win-arrangemang.

(Lämna tom)

Vill du skriva något till vår stugförening kan du göra det här:

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)